Wednesday, June 22, 2011

Kem Aspirasi Kepimpinan Di Nur Lembah Pansun, Hulu Langat - Kem Mirza Yang Pertama

Awal perancangan hari ini sebenarnya adalah membuat biskut coklat cip untuk dihantar ke pejabat adik dan beberapa 'outlet' yang biasa ku hantar, namun terpaksa ditunda ke minggu hadapan kerana bekalan air disekitar Lembah Kelang dijadualkan akan dicatu/potong mulai pagi ini hingga Jumaat atasi kerja-kerja penyelenggaraan dan naik-taraf. Memang pun, pagi ini kelihatan aliran air paip agak perlahan dari biasa.
Pagi ini juga, Mirza (anak cayang Mama) , telah bergerak menyertai rombongan sekolahnya (Tingkatan 1 dan 2 Sekolah Menengag Subang Bestari)  ke Kem Aspirasi Kepimpinan Di Nur Lembah Panson, Hulu Langat. Ini merupakan kem yang pertama Mirza sertai dan biasalah sebagai seorang  ibu yang sentiasa perihatin, sejak 2-3 hari lepas lagi aku sudah mula menasihati dia untuk menjaga diri , apa yang seharusnya dia buat dari perihal tidor,makan, mandi, pakaian dan bermacam2 lagi. Almaklumlah, selama ini memang segala makan-minum dan pakaian sehariannya memang aku yang mengaturnya. Dia akan tetili mendengarnya dan menganggukkan kepala tanda akur.
Walaupun tempoh kem ini cuma satu malam sahaja, namun begitu di saat ini aku telah mula merinduinya. Mama sentiasa doakan Mirza sihat, selamat dilindungi Allah semasa di sana dan dapat menimba ilmu yang baik sebanyak mungkin dari pengalaman kem ini, 
Di bawah adalah beberapa foto semasa menjalani Kem Aspirasi Kepimpinan Di Nur Lembah Pansun, Hulu Langat yang di ambil oleh fotografer amatur Mirza. Maaf mungkin gambar tidak berapa jelas.



Terdapat sungai kecil berdekatan dengan resort



Dewan Makan

Tempat Penginapan Pelajar-Pelajar



Surau

Pelajar-pelajar sedang khusyuk mendengar syarahan dari pakar motivasi
Gambar beramai2 sebelum beredar pulang

 ~ Harap ini dapat memberi gambaran kepada anda mengenai persekitaran di Nur Lembah Pansun, Hulu Langat Selangor sekira anak juga berpeluang menyertai program kem ke sana kelak ~


No comments:

Post a Comment

Link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...